Tuesday, January 02, 2007

Hrabro u nove izazove...

U smiraj 2006-te godine, tacnije 31.decembra uradio sam test na 10000 metara na stadionu FK SFS Borca u Paracinu.
Taj test sam uradio silom prilika jer je u planu bilo da u subotu odem na Grzu i istrcim 23 km trekinga, ali je doslo do promene plana zbog kasnijeg polaska iz Beograda. Subotu sam odmarao, i planirani trening odlozio za nedelju. U Nedelju ujutu u Paracinu je bilo oko –8C, sto znaci da je na Grzi oko –12 (na Grzi je uvek +-4C u odnosu na Paracin). To je bio dovoljan razlog da otkazem Grzu i potrazim alternativu. Nije mi se mililo da izlazim po takvom vremenu. Resio sam da odem na stadion i istestiram svoju trenutnu formu na 10 km.
U prvi mah, bio sam neprijatno iznenadjen vremenom koje sam napravio - 42:37. U stvari, nije me iznenadilo postignuto vreme, koliko moja nemoc pri pokusaju da ubrzam svoje noge. Jednostavno - moja brzina je nikakva. Mogao sam onim tempom (HR: max-179/avg-169) da istrcim jos 10-15-ak kilometara bez problema, ali moji pokusaji da ubrzam i da tempo ucinim dinamicnijim su se zavrsavali vec posle 200-300 metara.
Tako se jedan alternativi trening pretvorio u trening koji sam trebao svakako uraditi da bih imao jasnu sliku o svojoj trenutnoj formi.
Onda sam uradio analizu svog rada u prethodnom periodu i brojke kazu:
Decembar 2006:
- Od 31 dana u decembru, trenirao sam 21 dan ili svaki treci dan sam odmarao (75%). Od 21 dana, 13 sam proveo u teretani trceci na trenazeru koji i nije bas da covek na njemu moze da pusti korak onako kako treba.
- Sakupio sam sam 978,05 minuta trcanja ili 16h 18min 05sec
- Pretrcao sam 162,15km, sto daje 7.8km po danu.
Od svih tih treninga, na ni jednom nisam radio brzinu!
Uglavnom je to bilo intervalno trcanje.
U principu, ja nikad i nisam trcao nesto drasticno brze na ovoj deonici. Ipak, u martu cu testirati 5 km na stadionu i 12.5 km krosa, i do tada cu morati dobro da izdefinisem i oblikujem svoju brzinu.
A pored toga, na svakom sledecem testu trcacu sa jos nekim ko je priblizno moje forme ili malo spremniji od mene i da napravimo takmicarsku atmosferu koja bi trebala dodatno da motivise.
Stvari stoje tako, a do prve zvanicne trke u novoj sezoni ostalo jos tacno 90 dana.
Blizi se kraj prvog ciklusa zimskih priprema koga su obelezili uglavnom relaksirajuci treninzi, te nekoliko dugih i izazovnih trekinga. U petak ujutru krecemo put Madjarske na jedan mini-tehnicki kamp na terenima oko Kiskunhalasa.
Odlican nacin da se prekrati pauza izmedju dve sezone. Ocekujem pre svega da nam se vreme smiluje i da ne bude preterano hladno. Sto se samih treninga tice, ako uzmem u obzir cinjenicu da treninge sprema covek koji je pripremao najbolju madjarsku orijentirku svih vremena i jednog Svetskog sampiona - Olah Katalin, onda je to meni sasvim dovoljna garancija za kvalitet kampa. Sa poslednjim treningom na tom kampu, tacno na pravoslavni Bozic, zavrsavam prvi ciklus zimskih priprema.

1 comment:

Anonymous said...

Well written article.